קרוואן נייד למגורים

בשנת 2012 בוטל המס על קרוואנים וכל מי שאי פעם חלם לגור באיזה קרוואן נייד למגורים, קפץ על המציאה והוא היום בעלים גאה של בית על גלגלים שכל אחד מכנה אותו איך שהוא רוצה, החל מיאכטה וכלה בבית חם.

היום בארץ אפשר לראות הרבה מאוד קרוואנים נגררים אחרי מכוניות. זה התחיל בהתנחלויות פרטיזניות בחיפה וחוף אולגה ונראה עכשיו כמו תחום מקצועי לגמרי עם חניונים מסודרים, גיבוי של משרד התיירות, מוצרים משלמים וספקים.

רוב הקרוואנים בארץ הם נגררים ללא מנוע מה שנקרא באנגלית "אוטו בית". בארץ יש היום אלפי קרוואנים גם קרוואן נייד למגורים וגם כזה שאחר כך גוררים אחרי הרכב לטיולים. 

יש גם קרוואנים המושכרים לחברות עסקיות ויש אתרי קמפינג שיש להם קרוואנים המחוברים לחשמל ולמים. אתם יכולים להגיע למקום עם הרכב הפרטי שלכם ולבלות בקרוואן כמה זמן שתרצוץ זה בטוח יוצא פחות ממה שיעלה לכם צימר. על בית מלון בכלל לא מדברים. 

לגור בחיק הטבע- חלום מושג

הפחתת המיסים על רכישת קרוואנים גרמה להרבה אנשים לרכוש קרוואן נייד למגורים. חלקם של האנשים הללו הם אנשים שעובדים בעיר הגדולה ואפילו במקצועות מאוד נחשבים, שנמשכים אל הירוק והשקט שבטבע. אפשר לומר שלגור בקרוואן נייד זה כמו לגור בקיבוץ או במושב, "קרוואן כפרי" לכל הדעות.

חיים בקרוואן נותנים שיעור מאלף לכל מי  שלא יודע מה זה צניעות. יש כל מה שצריך אבל בקטן. כל קרוואן מאובזר בכל מה שצריך כל בית מודרני אבל זה במטראז' מינימלי שבו צריך להסתדר וזה מלמד משהו על הישרדות ושיעור לחיים של איך להסתדר לבד במקום קטן. בדרך כלל מהחלון רואים את הנופים. הכל נמצא בהישג יד, לא מתאמצים כדי להגיע למקרר או לכל דבר אחר והרי זה הכי פינוק שיש.

יש קרוואן נייד למגורים עם מיט כפולה, שירותים נקיים ונוחים ממש כמו בבית. יש מקלחת חמה וחימום גז, ואפשר להסתדר עם זה בכל חור ולא להרגיש חור בכלל. 

איפה מותר להחנות קרוואן?

קרוואן נייד למגורים, הוא למעשה הוא רכב לכל דבר ועניין. מותר להחנות אותו בכל חניון ולשלם את מחיר החנייה. אפשר גם להחנות אותו מול הים ובכל מקום שמותר להחנות.

מכיוון שיש היום בארץ תרבות של מגורים בקרוואנים, מאז ההתפתחות הגדולה בתחום רכישת ושכירת קרוואנים לטיולים ולמגורים, יש היום הרבה חניונים בהם ניתן להחנות קרוואן נייד אם אתם רוצים לגור בו במשך כמה חודשים, גם זה אפשרי, רק שבחניונים מסודרים זה עולה כסף להחנות ויש המשתמשים גם בשירותים שבמקום כמו מים, חשמל ושירותים. 

הרצון להתגורר בקרוואן היא איזה שהוא צורך לחופש מוחלט לא מוגבל בזמן. יש אנשים שעובדים בעיר הגדולה ובסוף יום עבודתם הולכים לגור בקרוואן הנייד שלהם והם מאושרים. אלה הם אנשים שמחפשים את הטבע בתוך העיר העצומה והרועשת. רוצים חיים יותר שקטים ומחפשים את פינת השלווה שלהם. 

אתם יכולים בעצם לחנות בכל מקום שהוא לא שטח פרטי או כזה שמוכרז כבלי חנייה. בישראל עדיין אין חקיקה בעניין ומותר לישון בכל מקום בו אפשר לחנות. 

לגור בקרוואן בחצר

בהרבה ישובים כפריים בשטח המשק, מציבים בני משפחה קרוואן נייד למגורים. ראשית הם רוצים לגור לבד ורוצים את הפרטיות שלהם ושנית הם רוצים לחיות בצורת חיים כזו. לא בורגנית, לא מנקרת עיניים, הכי פשוטה והכי אמתית.

הישראלים גילו מזמן את תרבות המגורים בקרוואנים והם גם רוכשים או שוכרים מהם וגם מאלתרים. יש קהילות צעירות שהחליטו על חיי נוודות וחיים בקרוואנים בשיא השלמות והאהבה לחיי שלווה וטבע. הם לא רוצים משכנתא על הראש, הם רוצים להרגיש חופשיים. הם לא רוצים בעיות כלכליות והם מוכנים לישון בקרוואן קטן ולא בדירה שתהפוך אותם לשפחות של משכנתא. 

ויש גם סיפורים על אנשים ששכרו קרוואן לתקופה של שיפוץ הבית שלהם וגילו שהם דווקא מעדיפים לגור בו ולא בבית הגדול שלהם. את הווילה המפוארת על שלושה מפלסים הם החליפו ב-12 מ"ר  ואין מאושרים מהם.

מי היה מאמין שאפשר כל כך מעט מקום ושהוא יהיה כל העולם כולו עם כל השלווה

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה