אוטוקראוון

אם אתם לא יודעים מה זה אוטוקראוון, כנראה שאתם ממש לא מעודכנים. בשנים האחרונות אנחנו שומעים דרך התקשורת יותר ויותר סיפורים של פרטים ומשפחות שמחליטים לחיות את חייהם קצת אחרת, ועוברים להתגורר בבית נייד. כן, ממש כמו שאפשר לראות לפעמים בסרטים הוליוודיים – מדובר בתופעה שקיימת גם במציאות, כאן בישראל, והיא הולכת ומתרחבת והופכת נפוצה יותר ויותר. כפי שניתן להבין משמו, האוטוקראוון הוא סוג של הכלאה בין מכונית לקרוואן; הוא למעשה בית על גלגלים. בתוך הקרוואן ניתן למצוא את כל מה שצריך על מנת לענות על צרכינו הבסיסיים: מיטה או כמה מיטות בהתאם לכמות הדיירים; מטבחון קטן; חדר רחצה מתוק; ארונות אחסון, פינת אוכל, ועוד – בהתאם לצרכים של הדיירים ולהעדפותיהם.

מה זה בכלל מינימליזם?

כפי שניתן להבין משם המאמר, נראה כי קיים קשר הדוק בין רכישת אוטוקראוון והבחירה במגורים ניידים לבין מינימליזם. אולם מה זה בעצם מינימליזם? המושג עשוי להתקשר למגוון תחומים כמו מוזיקה, אמנות חזותית ועיצוב, אולם בהקשרו הנוכחי הוא מתייחס לאורח חיים ששם דגש על פשטות, הרגלי צריכה ואפילו לתודעת שפע. אנשים המכנים את עצמם "מינימליסטים" עשויים להעניק למושג משמעויות שונות אולם במרבית המקרים הם יקראו תיגר על הקשר האסוציאטיבי בין חפצים לאושר, לצמצם צרכנות מתוך גחמה ולמקד את הרגלי הצריכה שלהם במענה לצרכים ולמלא את חייהם בחוויות במקום בחפצים. 

למה אוטוקראוון זה הכי מינימליסטי?

בין האנשים שבוחרים קרוואן נייד למגורים ניתן למצוא לא מעט מינימליסטים. באופן טבעי עולה השאלה – מה הקשר בין מגורים במבנה נייד כמו אוטוקראוון למינימליזם? אין ספק שהקשר קיים. ניתן לשים את האצבע על כמה היבטים מסוימים של המגורים באוטוקראוון, אשר יכולים להיתפס כמינימליסטיים במיוחד.

חיבור לטבע

אחד השינויים המשמעותיים שמינימליסטים מעוניינים לעתים קרובות להכניס לחייהם הוא חיבור רב יותר לטבע. הרבה אנשים שמתגוררים בערים הגדולות מוצאים את עצמם בשלב מסוים מתגעגעים לטבע, לקרקע לא מלאכותית ולירוק בעיניים. יש משהו בטבע שפשוט עושה טוב בלב, מרגיע ומפשט את הכל. המגורים במבנה נייד מאפשרים את הקרבה הזו בטבע. כשמתגוררים בחלל קטן ומינימלי, הרצון להישאר כל הזמן בבית הולך ומצטמצם ומחליף אותו הצורך לצאת החוצה, לחוש את האדמה ולהקדיש תשומת לב לעולם שמסביב. כמו כן כאשר גרים בבית נייד, אפשר גם לטייל הרבה יותר. טיול יכול להפסיק להיות משהו חד פעמי שעושים אחת לתקופה, ולהפוך לחלק בלתי נפרד מאורח החיים.

צמצום צרכנות

אחת הסיבות לכך שאנשים קונים הרבה חפצים היא פשוטה מאוד: הם יכולים. כאשר מתגוררים בבית מאוד גדול, טבעי שנרגיש את הצורך למלא אותו: לקשט את הקירות בתמונות, לכסות את הרצפות בשטיחים ולהציג חפצים על המדפים. לעומת זאת, כאשר בוחרים לגור בחלל קטן וצנוע יותר, מתעורר הצורך לחדול מצריכה ללא חשבון – ולברור היטב מה אנחנו בוחרים להכניס לבית שלנו. על כן, המגורים בקרוואן נייד מהווים במקרים רבים אמצעי לממש את ערכי המינימליזם.

הפחתת שעות עבודה

נוסף על נושא הצרכנות, אנשים שמאמינים במינימליזם כאורח חיים פעמים רבות מתייחסים גם לנושא העבודה. היום, העבודה היא אחד התחומים המשמעותיים ביותר בחייהם של אנשים החיים בתרבות המערבית. אנחנו עובדים הרבה שעות, מרגישים מחויבים מאוד לעבודה ובדרך כלל, העבודה גם באה על חשבון היבטים חשובים אחרים. מינימליסטים פעמים רבות מחפשים דרכים לפנות מקום לא רק בארון, אלא גם בחיים – לדברים שעושים להם טוב. אחת הדרכים לעשות זאת היא לצמצם את עלויות המחיה, על מנת להיות מסוגלים להפחית את שעות העבודה ולפנות זמן לדברים אחרים, כמו השקעה בבני או בנות זוג, בילדים או בתחביבים.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה