אוטוקראוון להשכרה

יש מי שכבר מצאו אוטוקראוון להשכרה ויודעים בדיוק שזה הזמן עם בוא הסתיו לנסוע ברחבי הארץ, לצפון או לדרום ולצפות בשלל פריחות מרהיבות. אז מה באמת מחכה למטיילים במרבדי הפרחים ושדות החצבים. העמיסו את הציוד, הצטיידו במפות וסעו לטייל במרחבי ישראל. לא יחסר לכם דבר. כל מה שאתם צריכים נמצא בקרוואן, רק צריך מצב רוח טוב ואהבה לטבע ואם אתם על אוטוקראוון אז אתם בוודאי מעדיפים את חיק הטבע על פני חופשת בטן גב בבית מלון.

מכל הבחינות הטיול הזה שונה. בין אם מדובר בכך שאתם נוסעים ומתכננים את הטיול לבד, לא תלויים באחרים, גם לא במסעדות גם לא בזמני הארוחה בצימרים. כי אתם תאכלו, תשהו ותבלו רק בתוך קרוואן וזה יהיה בית המלון הנייד שלכם על ארבעה גלגלים וזו חוויה שאין שנייה לה.

אתם תצאו לטיול פריחות ותחסכו הרבה מאוד כסף. תוכלו לנוע ממקום למקום ולזכות לראות גם פריחות נדירות שמתקיימות רק בסתיו לתקופה קצרה, וזה הרי יופיו של הטבע המופלא.

במאמר זה ננסה להעניק להם מידע על טיולי פריחות מומלצים.

מרבדי פריחה צבעוניים- כי האביב מתעורר

מצאתם כבר אוטוקראוון להשכרה המתאים לדרישות שלהם. כלומר- יש בו מספיק מקומות לינה לכל המשפחה אתם מוכנים לטיול. אל תשכחו להצטייד בפינוקים שכן כל הרעיון של טיול בקרוואן או לא להיות תלוי בהיזקקות חיצונית והוא הופך למשך כמה ימים לבית שלכם.

כעיקרון אם אתם בכיוון של טיולי פריחה רצוי שתדעו כי רוב צמחי הבר בארץ פורחים באביב ובסוף החורף, כאשר יש טמפרטורות נוחות וקרקע לחה שאלה התנאים לפריחה וצמיחה. יש מינים מסוימים אשר פורחים דווקא בסתיו לפני הגשמים שזה בדיוק עכשיו בערך בראש השנה הבא עלינו לטובה. אלה הם צמחים בעלי פקעת או קנה שורש או בצל. מנגנון הפריחה שעבורנו בא לידי ביטוי במראה יפה, הוא בעיקרון אקולוגי ומהווה את מנגנון הרבייה של צמחים רבים אשר יוצר את הזרעים מהם בעתיד ינבטו הצמחים החדשים ובשפה המקצועית קוראים לזה- האבקה והיא נעשית ע"י חרקים אשר מעבירים את הזרעים ממקום למקום.

אילו פרחים תוכלו לראות בטיול ראש השנה?

אז כבר יש לכם אוטוקראוון להשכרה, העמסתם את הציוד וגם אוהל ומנגל ומה שנשאר זה להכיר את הפרחים שאתם עומדים לפגוש. אחד מהם הוא כרכום חורפי שצומח באזורים הרריים בגליל התחתון, העליון, בכרמל, בשפלה ובשומרון וכן בהרי יהודה. הוא בעל עלים צרים עם פס לבן בצד, ולפרחים יש שישה עלי כותרת לבנים וצהובים ובאמצע הטבע צייר להם לאורך קווים סגולים. אגב, כרכום תרבותי משמש ליצירת תבלין הזעפרן. פרח נוסף בין הפרחים המכונים "מבשרי הסתיו" הוא סתוונית היורה אותה תוכלו לראות באזורים הרריים בגליל העליון, התחתון. בקעת כנרות, בעמק עכו, בכרמל, בשפלה, הר יהודה והשומרון. אם תהיו בצפון הנגב גם תוכלו לראותה.

היא גדלה בשדות בור והכי נפוצה מבין כל סוגי הסתוונית בארץ. באזור הר הנגב תוכלו לראות את סתוונית הקליפות הפורחת החל מחודש ספטמבר. לסתוונית היורה יש פקעת ורודה קטנה ובין קליפותיה בצלצלים קטנים מהם מתפתחים עוד בצלצלים. פלא הטבע. יש לה ששה עלי כותרת ורודים. בעל החיים שמאוד אוכל לאכול אותה הוא הדורבן…

עוד פרח ממשפחת הסתווניים הוא בן חצב סתווני אשר גדל מתוך פקעת בצל בתוך האדמה ומעליו רואים עלים ותפרחת בצבע לילך שיכולים להתרומם לגובה של 12 ס"מ. היא גדלה בצפון הנגב, במדבר יהודה במדבר שומרון ובעיקר במקומות חשופים לשמש.

אוטוקראוון להשכרה וחלמונית גדולה…

אם כבר מטיילים וסגרתם כבר על אוטוקראוון להשכרה , אז שיהיה מה לראות. ועוד פרח אחד אהוב במיוחד על חובבי הטבע היא חלמונית גדולה אותה אפשר לראות מהחרמון ועד להר הנגב. תוכלו לראות אותה בשמורת הר מירון, נחל ראש פינה, נחל דישון, נחל חצור וגם בהר תבור ובשומרון. ובהר הנב יש שמורה שנקראת חלמוניות ירוחם…

היא ממשפחת הנרקיסיים ויש לה פרחים בקוטר של 10-15 ס"מ מרשימים וגדולים מאוד בצבע צהוב חזק. יש לה ריח נפלא והצוף שלה מושך הרבה מאוד דבורים ופרפרים. יש לה שישה עלי כותרת צהובים. הפריחה שלה היא בסתיו.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה