קרוואנים למגורים

מאז שהופחת המס על קרוואנים למגורים, נגררים ועוד, מאריכה מדי כמה שנים רשות המיסים את הצו וטרנד השהייה בקרוואנים הפך להיות החופשה המושלמת עבור כולם. גם זול, גם הכי קרוב לטבע וגם מייצר חוויות ששום טיול אחר לא מייצר.

קרוואנים למגורים כוללים את כל מה שנדרש כדי לגור בהם. הם כוללים מיטות נוחות, רשתות נגד יתושים פרושות על החלונות כדי למנוע חדירה שלהם ושל מעופפים אחרים בטבע. הקונספט המרכזי הוא שיהיה הכי נוח, בניגוד להישרדות. שכן- יהיו תנאים נוחים לשהייה במקום כמה ימים שרוצים וניתן לשכור אותם לצורך החופשה הכי נעימה והכי מיוחדת שיכולה להיות לכם.

המס המוטל על רכבים בישראל הוא 83% ממנו יש לנכות סכום שהוא נגזרת רמת הזיהום של הרכב. רשות המיסים קבעה כי מס הקניה יעמוד על 60%, כדי לעודד את השימוש של קרוואנים לצרכי תיירות.

הפחתת המס על קרוואנים – מעודדת תיירות פנים!

כאמור רשות המיסים וגם משרד התיירות החליטו לעודד את השימוש והלינה בסוגים שונים של קרוואנים למגורים, אשר מאפשרים לרבים ליהנות מחופשה בחיק הטבע בעלויות סבירות של טיול מיוחד במקום נבחר. הרשות גם מתכננת להוריד את מס הקנייה על קרוואנים נגררים וגם כאלה המשמשים כבתים ניידים.

המדינה לא מעמידה שום תנאים לגבי השכרת הקרוואנים, בעצם כל אחד יכול לרכוש אותם עד יוני 2022 ללא תשלום 40% של מס הקנייה. רובם מאובזרים ברמה הכי גבוהה והם כוללים מלבד מיטות ללינה, גם מטבחון, כיור, כיריים, מיכל מים, מקלחון ואפשר לשהות בהם בתנאים מעולים ממש כמו בכל צימר או בית מלון.

קרוואנים למגורים כוללים גם את כל הנוחות ויש סוגים שונים מהם וכולם ברמת אבזור גבוהה ופינוק, וכל אחד יכול להצטייד בכל מה שהוא זקוק לו כדי להתגורר בהם בשיא הנוחיות.

תרבות קרוואנים למגורים- הכי קרוב לטבע ולאדם

תרבות הקרוואנים במקורה מאירופה וארצות הברית, והיא התפתחה עקב הנסיעות הארוכות הנדרשות בכבישים בין עירונים במעבר של הנופשים ממדינה למדינה וממקום למקום, מה שחייב משפחות שיצאו לטייל לשהות כל הזמן בצימרים או בתי מלון כדי להמשיך הלאה. כאשר מדובר על קרוואנים למגורים זהו בית על גלגלים אשר כולל כל מה שצריך, כאמור גם לינה וחוסך לנופשים גם כסף וגם זמן לחפש מקום באכסניה או בכל מקום לינה אחר.

במשך הזמן שודרגו הקרוואנים לרמה גבוהה והפכו כל קרוואן לביתי וחמים, ולא מן הנמנע גם למקום אידיאלי לגור בו, המאובזר בכל מה שנדרש כדי לחיות בשיא הנוחיות.

מגורים בקרוואן הפכו גם בארץ למגמה עולה, ומתאימים לאנשים שמחפשים שינוי בחיים. מואסים בחיי הציביליזציה המעיקים והיקרים ומחפשים שקט ושלווה במקום אחר. היום לא מדובר רק על אנשים ממצב סוציואקונומי נמוך (כמו שהמגורים בקרוואן התחילו בארה"ב) אלא בהעדפה ברורה של חיים אחרים. יותר אמתיים, טובים, מעניינים וגם זולים.

להשכרה קרוואנים למגורים

מחירי הדיור הגבוהים יחד עם הרצון להתחבר לעולם האמתי, הטבעי בטבע גרמו לרבים ובהם גם אנשי הייטק המוצאים את עצמם רוב שעות היום מול מחשבים, לחפש להם אורח חיים ירוק ומיוחד והם אלה ששוכרים קרוואנים למגורים.

השוק הזה כל כך התפתח שכל קרוואן פנוי למגורים כבר מושכר מיד ליחידים, זוגות או משפחות שהחליטו שהם רוצים לחיות אחרת. בהתאם למגמה הזו יש היום חניונים רבים במקומות כמו כמת הגולן, אכזיב, הכנרת, חורשת טל ועוד. בכל אתרי חברות השכרת הקרוואנים יש רשימה מפורטת של החניונים המוסדרים בכל אזור. גם גופים שמו רשות הטבע והגנים התגייסו למשימה וכמה גנים לאומיים הוכשרו לטובת הנופשים שבאמת מחפשים את הבילוי הכי טוב. 

הדרך הכי טובה לחוות מגורים בקרוואן היא בהשכרה והם מוצעים מהצפון עד הדרום. 

חונים וגרים לכמה ימים

קרוואנים למגורים מחנים בחניונים שיש בהם תשתיות של חשמל ומים כדי שאפשר יהיה להיעזר בשירותים הללו. באילת לדוגמה אין חניונים מוסדרים אבל אפשר להחנות במקומות חנייה בחוף הדרומי באזור של קמפינג.

ויש גם תעשייה שהתפתחה סביב השכרת קרוואנים למגורים בעיקר בתרבות הנופש שוכרים קרוואן ומבלים בו כמה ימים, בהחלט זו יותר מצימר וגם הרבה יותר מיוחד מכל בית מלון.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה