קרוואן

מאז המחאה החברתית הגדולה בשנת 2011 שהגיעה לשיאה בעצרת המונית בכיכר המדינה בתל אביב, הנושא של יוקר המחיה בישראל הפך מדובר במיוחד. היום ישראלים רבים מדברים בפתיחות על השאיפה לקנות יום אחד נכס למגורים שיהיה להם בית, ועל החשש הכבד והמציאותי מאוד שלא יצליחו לעשות זאת. מחירי הדירות בישראל נמצאים כבר שנים ארוכות במגמת עלייה ואם לפני כמה עשרות בודדות של שנים החלום לקנות נכס היה ריאלי לחלוטין – הרי שהיום מדובר בפנטזיה מוחלטת עבור לא מעט ישראלים. מתוך הרצון לא לוותר על החלום ולגור בבית משלהם, ישראלים רבים מחליטים להתאים מעט את החלום ולקנות קרוואן –שיהיה רק שלהם, בו יוכלו לחיות את חייהם, לגדל את ילדיהם ולהזדקן בנחת.

למה דווקא קרוואן?

אם כן, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר ישראלים שמחליטים לצאת מהמירוץ לדירה ולרכוש לעצמם בית על גלגלים. בדרך כלל הם גם דואגים לחבר אותו לרכב ולעבור מקום מדי פעם – שלא יהיה משעמם. ואכן, אנחנו רואים שהמגורים בקרוואן באמת זולים באופן ניכר מהמגורים בדירה או בבית קרקע. אז ממה נובע הפער המשמעותי בעלויות?

עלות הנכס – אם דירה סטנדרטית בישראל אשר ממקומת באזורי פריפריה עולה כמה מאות אלפי שקלים לכל הפחות, סכום שבהחלט אינו מצוי בכיסה של כל משפחה ישראלית ממוצעת, הרי שעלותו של קרוואן למגורים נמוכה בהרבה – ועומדת פחות או יותר על 100 אלף שקלים. השונות במחיר עשויה לנבוע מגודל המבנה, מטיב הציוד הבסיסי שנמצא בתוכו וכמובן מציוד נוסף, מה שאפשר לכנות מותרות. עלות הקרוואן והחניונים שבהם הוא חונה מהווה חלופה זולה בהרבה לתשלום דמי שכירות או משכנתה חודשיים.

אין הוצאות ריהוט – רכישת דירה אינה מספיקה על מנת לחיות בה בנוחות. כדי לחיות בכבוד יש צורך ברהיטים, אשר ימלאו את החלל ויהפכו אותו לבית. ורהיטים, כמובן, הם לא זולים בכלל. כאשר מתגוררים בקרוואן נייד, לעומת זאת, אין צורך לרכוש רהיטים בסיסיים, וגם לא רהיטים לא בסיסיים, שמטרתם למלא את הרצפה ואת הקירות החשופים על מנת שהחלל לא ירגיש ריק. הכל בילט-אין – המיטות, הארונות, חדר הרחצה, המטבחון ואפילו פינת האוכל, וגם אם תרצו להוסיף רהיטים, כנראה שלא יהיה לכם מספיק מקום לעשות זאת. כך, ניתן ללמוד כיצד להתנהל בצניעות ולהימנע מרכישות מיותרות.

אימוץ אורח חיים פשוט – בהמשך לנקודה האחרונה, החיים בבית על גלגלים מלמדים אותנו לחיות אורח חיים פשוט יותר. אורח חיים שקרוב יותר לטבע ומזמין אותנו לצאת מהבית אל החוץ, כזה שמכריח אותנו לבחון בכל רגע מה באמת חשוב לנו להכניס אל תוך הבית שלנו, ומה סדרי העדיפויות שלנו. משהו בבחירה יוצאת הדופן הזה, מאתגר אותנו ללמוד לחיות קצת אחרת ממה שהתרגלנו ולהפסיק להשוות את עצמנו לאחרים ולייחס לכסף ולחפצים ערך רב מדי.

קונים בית נייד – למה לשים לב?

אם קיבלתם את ההחלטה ובחרתם לרכוש קרוואן למגורים, חשוב להתייחס לנושא ברצינות הראויה. על אף שזו לא עסקה רגילה של רכישת דירה, עדיין מדובר בהוצאה של סכום כסף משמעותית וכמובן ברכישה של מבנה שעתיד להוות עבורכם בית. בין השאר, יש שני דברים משמעותיים שחשוב לשים לב שקיימים בבית החדש:

מיטות – כמו בכל בית, גם במבנה הנייד שלכם תרצו ללכת לישון, וחשוב לוודא מלכתחילה שבקרוואן יש די מיטות לכולם.

ציוד חיוני – כאשר אתם בודקים את המבנה לפני הרכישה, בדקו שהוא מספק מענה לכל צרכיכם החיוניים ומכיל ציוד כמו ארונות, מטבחון, מקלחת, שירותים, פינת אוכל וכד'.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה