קרוואן

איך שמגיעה תקופת הקיץ, יוצאים המוני בני ישראל לטייל על רכבם וטפם. הם שוכרים מראש צימר או בית מלון ויוצאים לטייל במרחבים הפורחים והקסומים.

אבל יש מי שמעדיף לעשות טיול אחר, טיול קרוואן. טיול כזה שונה מאוד מכל טיול עם המשפחה והרכב, או טיול לצימר. זהו טיול בו אתם מתפקדים כמשפחה אחת לטוב ולרע ויוצרים את הטיול בעצמכם. 

הרעיון מתחיל מרכישה של קרוואן ויש כל מיני סוגים של קרוואנים בכל מיני מחירים. מאז שנת 2005 בו הורידו את המס על רכישת קרוואנים ישראל מוצפת באוהבי הז'אנר, טיול בחיק הטבע, הכי בסיסי בלי פינוקים, קצת דומה להישרדות, אבל בעיקר דומה לדבר האמתי של מי שאוהב להרגיש בטבע, להתנתק מהציביליזציה וליהנות מרחש העלים וציוץ הציפורים.

באירופה ובארה"ב אין כמעט משפחה שלא מצוידת בקרוואן נגרר או במוטו קרוואן שזה גם אוטו וגם קרוואן כדי לצאת לטייל עם כל המשפחה לחופשה. חופשה כזו היא גם מאוד מיוחדת אבל חשוב לומר, היא גם הכי זולה שיש. בשביל ליהנות מיער או חורשה או לצאת למסלול טיול באזור כפרי, לא צריך לקחת צימר או בית מלון. אם יש לכם קרוואן תתחילו משם. גם בחו"ל וגם בארץ יש קמפינגים מיוחדים לחנייה של קרוואנים. בחלקם יש גם שירותים ציבוריים, מקלחות ומתקני משחקים והם מיועדים בפירוש לטיולי קרוואנים.

היום גם בישראל יש למשפחות רבות קרוואן והן מטיילות כל שנה במינימום כסף ובמקסימום הנאה כל המשפחה יחד. אוכלים, ישנים ומבלים כמו שמעולם לא בילו וטיילו. אין ספק שזוהי חוויה מאוד מקרבת ומאוד מהנה. 

מה ההבדל בין קרוואן נגרר לבין מוטורהום?

למתעניינים בקרוואנים חשוב לומר כי יש שני סוגים של קרוואנים. יש קרוואן נגרר שאותו גורר הרכב המשפחתי שלכם ואתו אתם יוצאים לטיול. אתם גרים בקרוואן, מבשלים בו, מתקלחים בו ויש לו את כל הציוד שאתם צריכים כדי לבלות בו.

ויש קרוואן מסוג אחר שנקרא מוטורהום והוא רכב שהחלק הקדמי שלו זה תא הנהג והחלק האחורי זה "הבית" הקרוואן. המוטור הום נוסע לכל מקום שרוצים, מחנה איפה שרוצים והוא משמש גם בנסיעה וחלק ממנו זה הקרוואן. קרוואן נגרר הוא תוספת לרכב קיים.

מבחינת הנאה ובילוי בחיק הטבע אין הבדל בין השניים לבד מהעובדה שאחד משמש גם כרכב וגם בתור קרוואן והשני הוא קרוואן נגרר שמצמידים לרכב המשפחתי שגורר אותו למקום בו מחליטים לחנות ולנפוש.

תרבות פנאי בחיק הטבע

במיוחד בעידן הזה, אנחנו מאוד מתרחקים מהטבע ומי שגר בעיר בקושי רואה עץ לפעמים…. יש מי שרוצה בחופשות שלו עם המשפחה, לנקות את הראש לגמרי. להתנתק מכל מה שקורה סביבו, לשכוח מהעבודה, לשכוח מהכול, לכבות את הטלפון ולצאת נטו לחיק הטבע בלי רעשי הרקע של העיר. 

עירוניים לא חווים את הטבע כפי שחווים אותו אנשים שגרים בישובים כפריים או בקיבוצים. לקום בבוקר לנוף ירוק, לציוץ של ציפורים לשקט שבעיר לעולם לא תחווה אותו. זה הגעגוע האמתי של הרבה מאוד אנשים- להתחבר לשקט של הטבע ולהירגע וזה קורה אם אתם רוכשים לכם קרוואן ונוסעים לטייל אתו, מחנים אתו באחת מחניות הקרוואנים התקניות והחוקיות בארץ, ופשוט מתנחלים במקום עד סוף החופשה שלכם. מטיילים במסלולי טיול באזור וחווים את הטבע ממש קרוב, אתם הופכים להיות חלק מההתרחשות הטבעית הזו.

טיול עם קרוואן הוא טיול נוח ואפילו מפנק. רוב הקרוואנים מצוידים במזגנים או לחלופין באמצעי חימום כיריים לבישול, מקלחת, חלונות וכל מה שבעצם יעשה לכם את טיול חייכם.

קראו גם על: קרוואן יד 2

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה