מוטורהום למכירה

אם בעבר המגורים בתוך בית מתגלגל נשמעו כמו פנטזיה היפית שקורית רק בסרטים ובמדינות זרות, הרי שהיום מדובר בתופעה רחבה שהפכה נפוצה ממש כאן, בישראל. ניתן לראות חברות רבות שמציעות מוטורהום למכירה, מה שמעיד על הביקוש הרב בתחום ועל ההתפתחות המשמעותית של הטרנד. מוטורהום הוא בעצם קרוואן נייד שמותאם למגורים. בהתאם לדרישות הלקוח, כלומר הדייר, ניתן לצייד את המוטורהום בכל מה שצריך על מנת להתקיים: מטבחון, מקלחת, מיטה, ארונות ואפילו סלון. כך, החלום לגור בבית מתגלגל יכול להפוך למציאות.

מי מחפש מוטורהום למכירה?

אין ספק שאחת השאלות הנפוצות בנושא היא – מי הם האנשים שהולכים לגור בתוך קרוואן נייד? מה מוביל אנשים לקבל את ההחלטה לעזוב את הבית החם והנוח, ולעבור לגור בבית על גלגלים?

זה זול – היום אפשר לראות לא מעט אנשים שמחפשים פתרונות מחיה זולים, כאלה שמאפשרים להם מצד אחד ליהנות ממגורים נוחים ומצד שני, לא להשתעבד לשוק העבודה ולתשלומים אין סופיים שרק הולכים ומצטברים. לאור העובדה שהעלות הממוצעת של מוטורהום למכירה עומדת על כ-100,000 שקלים, לא ניתן להתווכח על כך שמדובר במחיר נמוך מאוד ביחס לשוק הדיור "הרגיל". חשוב לזכור שבמקרה הזה, עבור הסכום הזה הנכס יהיה שלכם, על כל היתרונות. גם ההוצאות השוטפות מצטמצמות כאשר מתגוררים בקרוואן נייד – אין צורך לרכוש אין ספור פריטים על מנת לרהט ולעצב חללים ענקיים, ובאופן כללי מתרגלים לקנות רק את מה שצריך, ולא את מה שרוצים. לפיכך, הפכו המגורים במוטורהום לפתרון נפוץ בקרב מי שרוצים להתארגן מחדש מבחינה כלכלית.

זה קרוב לטבע – עכשיו, כשמגפת הקורונה משתוללת וסוגרת אותנו בבתים, כולנו יכולים לעשות חשבון נפש ולחשוב האם הבית שבחרנו לנו עונה על הצרכים שלנו, לדוגמה על הצורך להיות קרובים לטבע. אולם יש אנשים רבים ששאלו את עצמם שאלות דומות כבר מזמן, ובעקבות התחושה שהם לא מנהלים אורח חיים מספיק פשוט וטבעי בחרו לעבור להתגורר במוטורהום. כשמתגוררים בקרוואן נייד קטן, באופן טבעי חשים צורך לצאת מהבית, להתאוורר, ליהנות מהטבע ומהשלווה. לא מתמכרים לחיי הנוחות שבבית ולומדים להתקרב שוב לטבע.

צורה חדשה של טיול – סיבה נוספת לכך שרבים בוחרים לחפש מוטורהום למכירה, היא הרצון לטייל באופן אינטנסיבי יותר. יש לא מעט אנשים שבוחרים למשל לצאת לשנה או שנתיים של נדודים ולטייל בכל רחבי הארץ; במצב כזה, לא תמיד כדאי להמשיך ולהחזיק דירה, והמגורים בבית על גלגלים יכולים רק לתרום לטיול ולהפוך אותו לנוח יותר לאורך זמן. זו דרך חדשה לטייל, ומסתבר שגם פופולארית מאוד.

טיפים לקראת המעבר

טיפים למעבר דירה כולם מכירים, אבל מעבר למוטורהום הוא קצת שונה. טיפ ראשון שכדאי ליישם הוא לעשות סקר שוק ולבדוק את המחירים. בסופו של דבר, מדובר בהוצאה משמעותית ולכן חשוב לחקור היטב לפני שמוציאים את הארנק. טיפ נוסף הוא לבחור בקפידה את הרכב. מוטורהום הוא בית לכל דבר, וחשוב לוודא לפני הרכישה שהרכב והאבזור שהוא מכיל מתאימים לצרכים ולרצונות שלכם. כמו כן, חשוב להיערך נפשית למעבר. המגורים במוטורהום מהווים שינוי משמעותי לעומת אורח החיים הנפוץ. כדאי לשקול היטב לפני שמקבלים את ההחלטה, וגם להתכונן נפשית לשינוי המתקרב. בנוסף, לקראת המעבר נסו להתמסר לצמצום. אל תחפשו דרך לקחת איתכם את כל הבית – תנו לעצמכם להשתחרר מהחפצים הרבים שמקיפים אתכם, לפחות לתקופה בה אתם מתכננים להתגורר במוטורהום. הרשו לעצמכם, לזמן מה, ללמוד כיצד להסתפק במועט ולגלות כמה מעט אתם צריכים על מנת להיות מאושרים.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה