מבנים ניידים למכירה

מבנים ניידים למכירה, הם אותם קרוואנים שאנו רואים יותר ויותר מאז שביטלו את המס על רכישתם, וישראלים רבים החליטו לרכוש אותם אם כבית למגורים ואם כאוטוקרוואן לטיולים בארץ. בית נייד הוא בעצם של רכב המשלב גם לינה, בישול ושהייה, בית מלון קטן על גלגלים, צימר על גלגלים או כל הגדרה אחרת שתרצו. אפשר להעביר אותם כמובן ממקום למקום אם מדובר בקרוואן נגרר או באוטורקרוואן שמניע את עצמו לחניון או למיקום הבא.

שני הדגמים המרכזיים של בתים ניידים הם ברוחב כפול וברוחב יחיד. בית נייד ברוחב יחיד אפשר לגרור כיחידה אחת בעוד שיש כאלה הנגררים בכמה יחידות. הבתים הניידים הגדולים נראים בדרך כלל "קרווילות" שילוב של קרוואן ו"וילה". 

המונח האנגלי לבית נייד הוא "מוטורהום" והאקדמיה יציעו להם לקרוא לו: מעונוע שפירושו: מעון ותנועה יחד. זהו רכב בן ארבעה גלגלים או קרוואן נגרר שיש בו חדר עם מיטה לשינה ומטבח, מקלחת ושירותים ויש כאלה שרוכשים יחידות של קרוואן שירותים כימיים נפרד ומציבים אותו ליד המבנים הניידים. 

איך מייצרים קרוואנים?

קרוואנים מיוצרים במפעלים במגוון דגמים ויש כאלה שמיוצרים בהתאמה אישית. הם משמשים גם למגורים למי שלא רוצה לגור בעיר ורוצה לחוות חיים חופשיים בחיק הטבע מסוג אחר, הם אווירה אחרת ותחושה אחרת. יותר קרוב לאדמה, לאמת של האדמה ולחופש. ויש אנשים אשר רוכשים קרוואן ונוסעים אתו ממקום למקום. מבלים אתו, נוסעים לחופשות עם המשפחה והוא הצימר וגם בית המלון שלהם.

עם מבנים ניידים למכירה אפשר להגיע לכל מקום ויש היום בארץ הרבה מאוד חניונים מסודרים לקרוואנים. יש בהם פינות משחק, נדנדות, חיבור למים ולחשמל, מקלחות ושירותים וגם ספסלים ושולחנות.

סגנון הנופש הזה הוא טבעי לגמרי וגם חסכוני למדי. לא צריך לשלם על לינה, לא צריך לשלם על מסעדות ואוכל, שכן מכינים אותו במטבחון שבקרוואן ויש מינימום הוצאות. אם הייתם רוצים לעבור טיול כזה עם לינה בצימר הייתם משלמים כבר הרבה מאוד כסף.

תרבות טיולי קרוואנים

מאז שבוטל המס על רכישת קרוואנים , יש היום יותר ויותר מבנים ניידים למכירה. אנשים רוצים לצאת בקיץ לטייל עם כל המשפחה והם יודעים שעם קרוואן זה יעלה להם מינימום שבמינימום. מדובר גם על זוגות וגם על משפחות שרוצות לטעום את טעמו האמתי של הטבע ולעבור חוויה של כמה ימים רצופים בחיק הירוק.

הם מתארגנים עם רשימת ציוד מפוארת ודואגים שהטיול או החופשה שלהם יהיו מושלמים. הם מצטיידים בכל מה שהם צריכים, כדי שיהיה להם נוח וחם ונקי וטעים. אולי הם ייסעו לגיחה לעיר השכנה כדי לקנות בשר ולעשות על האש, אבל הם יבשלו את רוב הארוחות שלהם בקרוואן, ילונו בו, יקימו אוהל מחוצה לו ויצטיידו בהרבה חומרים נגד יתושים.

אי אפשר לתאר בכלל מהו טיול בקרוואן לעומת טיול עם מכונית משפחתית. פה אתם לא יוצאים מהאוטו וחוזרים אליו, אתם נשארים אתו כמה ימים. הוא הבית שלכם. אתם לומדים להסתדר זה עם זה, כל אחד מתחשב בשני וזה שיעור מצוין לגיבוש משפחתי או זוגי. 

במקום בו אתם חונים יכול כל אחד לתפוס לעצמו את הפינה שלו. בערב חוזרים כולם ללון בקרוואן, המיטות בדרך כלל נוחות מאוד ומהחלון נשקף נוף אלוהי. כן הגעתם לגן עדן. 

בחרו מסלול וצאו לטיול 

מי שרוצה קרוואן יחפש אותו אצל החברות הבונות ומשווקות קרוואנים וגם יחפש מבנים ניידים למכירה, שזהו שם נרדף לאותם אוטוקרוואנים. בדרך כלל עושים את זה לפני שמגיע הקיץ, כדי לארגן כבר טיול ארוך באיזה שהוא מקום בארץ.

הכי נכון הוא לתכנן את מסלול הטיול, ולבדוק איפה יש לכם חניוני קרוואנים בדרך. לעצור ולחנות שם ולהעביר את הלילה. בדקו את כל המסלולים והאתרים הסמוכים, כך שתוכלו בכמה ימים בשטח לראות כמעט את הכל. 

הנוחות של שהות ולינה בקרוואן, תורמת לכך שאנשים לא ממהרים לקטוע את הטיול ולא בוער להם לחזור הביתה. להיפך. ככל שהם נשארים יותר בחיק הטבע, הם זוכים לחוויה לחיים של רוגע ושלווה, בילוי עם חברים , בני זוג או משפחה וחוזרים עם הרבה אהבה ורוגע בנשמה.

WhatsApp Chat
שליחה באמצעות וואטסאפ
גלילה למעלה